Page 321 - Vida y Obra de José Baquijano y Carrillo - Vol-1
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Nueva Colección Documental de la Independencia del Perú
             Vida y obra de José Baquíjano y Carrillo
            la opresión, y el tiempo. Vosotros, que formando en el orden de los espíritus
            un cuerpo de luz más preciosa que la del mayor planeta la distribuís con pro-
            fusión en beneficio de los demás cuerpos, distinguios de las tinieblas que en
            ese mismo orden componen el bajo pueblo. Dad con mi prelación aliento a la
            juventud desmayada, para que no mirando los grandes bienes de la academia,
            como un tesoro reservado a la larga vida, distante de desviarse de su empeño,
            trabaje en el tiempo floreciente con todo el vigor que da la esperanza de con-
            seguir el premio; pues la noble ambición por la gloria, y el anhelo generoso de
            obtenerla, es en expresión del historiador de Roma,  el poderoso resorte que
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            agita al hombre para trabajar con desvelo en la útil adquisición de las luces, y
            conocimientos. Yo espero pues el galardón glorioso que al presente se disputa;
            yo me lo prometo del esclarecido juicio de la academia, que discierne, mide,
            examina, y pesa, la diversa proporción para el trabajo en una edad consistente,
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            14. Martínez. Librería de jueces, tom. 5. pág. 257. Nuestra escuela presenta un ejemplo re-
            comendable en el ilustrísimo señor D. Pedro Ortega, obispo de Trujillo, Arequipa y Cuzco,
            catedrático de Filosofía y Prima de Teología, obteniendo aquélla en rigurosa oposición a los
            diecinueve años de su edad. V. La obra Estrella de Lima, pág. 134, teniendo presentes estas
            palabras de un emperador: Enim uero Romanas ille Cato, quanta et quali barba praeditus,
            neseio, hoc certe scio, ilium omnibus, qui magnanimitatis, temperantiae, quodque maximum
            est, fortitudinis laude gloriantur, antecelluisset. Iulian. in Misopog Y respondiendo sin duda con
            un gran filósofo de la antigüedad: Iunior est? quid referí; non dinumerantur anni. SENECA.
            Ep. 26. Escúchese sobre todo al docto padre Andrés Mendo en el lib. 2 de Iure Académico,
            Q. 6. intitulada a quién deba votarse en las cátedras por mas benemérito: Quis censendus sil
            prae caeteris benemeritus ad Cathedram obtinendam ut pro illo suffragium ferri debeat. En el
            número 58. dice así: Si quis alios scientia, ingenio, at eruditione, methodo et claritate docendi
            excedat, quamuis studiorum antiquitate, gradibus, exercitiis, seu acíibus literariis, aliisque titu-
            lis excedatur, ceteris debet praeponi. Etenim hi tituli, in quibus excedit, ceteris praeponderant ad
            rationem Magisterii, ad quam máxime inspiciendum esí; illis enim praeditus aptius, ac dignius
            suum munus obibit, discipulis ingentiorem profectum parabit, el Academiae, quae Profesorum
            insigni scientia illustratur, maiorem adferet splendorem. El sane quid refert, aliquem annosam
            antiquitatem obiicere, si non annosam scientiam, uel prae defectu laboris, uel ingenii compa-
            rauerit? Quid plures recitasse ledicmes ad Cathedras obtinendas, auí pluribus Adsertionibus
            publicis tulisse patrocinium, aut extraordinariis lecturis annuis incubuisse, si uel inuentus est
            ininus habens, uel ab alio exceditur in his, quae ad haec liíteraria exercitamenta deside'rantur,
            quae ille maiori cum plausu, el probatione praestabit, ut ex eius scientia, ingenio, eruditione
            ac claritate cernitur conspicue: et ex his, quae iam praestitit, etsi numero pauciora, et tempore
            recentiora, manifesté constat excesus, qui multo ingentior erit, cum ad eam uetustatem, et nu-
            merum accedat> quem obiendunt ii, quos supera!? Quid demum Ínteres! incommoda fuisse to-
            lerata, sumptus fados, inopiam, et alios exanilatos  labores, si simul scientia, claritas, et eruditio
            non adsint aequales? Nam haec praecipua sunt, et ad ea debet attendi: illa si comitentur títulos
            perficiunt, commiserationem generanl, gratiam conciliant; at elargitio Cathedrae opus est iusti-
            tiae, non pietatis, et commiserationis; et bono publico consulitur, quod praeferri debet priuato.
            15. Labor, et periculum impenditur, unde honor, emolumentum speratur. Liuio Lib. 4. Decad. 1.


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